PEMBANGUNAN PROFIL ORGANISASI KOMUNITAS UMKM BERBASIS CONTENT MANAGEMENT SYSTEM DAN PELATIHAN PENGELOLAAN CONTENT UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN KEWIRAUSAHAAN
DOI:
https://doi.org/10.25124/charity.v2i1.2156Keywords:
Profil Produk, Profil Anggota, Promosi, KeanggotaanAbstract
Dari seluruh anggota Paguyuban Usaha Kecil Menengah Regional Kabupaten Bandung (PPKM) hanya 10% yang telah memiliki website untuk mempromosikan produk yang hasilkan. Selebihnya (90%) masih menggunakan media konvensional seperti brosur dan pameran dalam mempromosikan produknya. Data keanggotaan masih dikelola menggunakan microsoft excel sehingga antar datanya belum berelasi, masih berpotensi inkonsistensi dan duplikasi, serta tidak uptodate. Dibangunnya website profil organisasi komunitas UMKM berbasis Content Management System yang menampilkan profil produk dan profil anggota, serta pelatihan pengelolaan content merupakan solusi tepat untuk mengatasi permasalahan dalam pengelolaan data anggota, promosi produk, dan dapat meningkatkan kemampuan kewirausahaan website. Pembangunan web tersebut dilaksanakan melalui kegiatan Pengabdian kepada Masyarakat (PkM) yang dilaksanakan oleh dosen dan mahasiswa Fakultas Ilmu Terapan (FIT) dan Fakultas Komunikasi dan Bisnis (FKB). Dengan adanya website ini diharapkan promosi produk dapat menjangkau pasar yang lebih luas dan pengeloaan data anggota menjadi tersentralisasi dan lebih berkualitas
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
Copyright Notice
An author who publishes in the Charity agrees to the following terms:
- Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- Author is able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
Read more about the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Licence here: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
Information
Notice about change in the copyright policy of the journal 'Charity' : "From Vol 1, No.1 onwards the copyright of the article published in the journal 'Charity' will be retained by the author"
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.