PEMANFAATAN GOOGLE CLASSROOM UNTUK MENDUKUNG PEMBELAJARAN DARING DI MTS BAROKAH ARJASARI
DOI:
https://doi.org/10.25124/charity.v5i2.3808Keywords:
daring, MTS Barokah, Google ClassroomAbstract
Banyak sektor kehidupan yang terpengaruh dengan pandemik Covid-19. Termasuk dunia pendidikan, dengan ditiadakannya pertemuan tatap muka, maka proses belajar mengajar termasuk proses evaluasi dilakukan secara daring. Karena tidak dirancang dari awal, banyak sekolah dan guru-guru yang tidak siap dengan pembelajaran secara daring ini.Ada banyak fasilitas yang tersedia untuk mendukung pembelajaran secara daring, baik yang berbayar maupun yang gratis. Salah satu yang dapat digunakan secara gratis adalah google classroom. Google classroom dapat mengakomodasi kegiatan dan interaksi antara siswa dan murid didalam kelas seperti kelas offline. Antara lain guru dapat membuat kelas dan memasukkan murid, memberikan materi pelajaran, memberikan tugas dan mengadakan ujian serta melakukan penilaian. Sementara siswa dapat memperoleh materi pelajaran dari guru, mengumpulkan tugas serta melaksnakan ujian. Untuk pertemuan online langsung dapat dilakukan melalui google meet. Pengabdian masyarakat pemanfaatan google classroom untuk mendukung pembelajaran daring ini diadakan di Madrasah Tsanawiyah (Mts) Barokah Arjasari. Bentuknya berupa pelatihan bagi guru-guru. Diharapkan dengan adanya pelatihan ini akan mendukung proses belajar mengajar secara daring di MTs Barokah
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
Copyright Notice
An author who publishes in the Charity agrees to the following terms:
- Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- Author is able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
Read more about the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Licence here: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
Information
Notice about change in the copyright policy of the journal 'Charity' : "From Vol 1, No.1 onwards the copyright of the article published in the journal 'Charity' will be retained by the author"
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.