GERAKAN REBRANDING DIGITAL DAN PEMBANGUNAN APLIKASI KELOLA REDESAIN KEMASAN UMKM
DOI:
https://doi.org/10.25124/charity.v5i1.3917Keywords:
rebranding digital, aplikasi, kemasan, UMKMAbstract
Di masa pandemi, trend penjualan secara online mengalami peningkatan yang sangat pesat, diantaranya disebabkan oleh pembatasan sosial, sehingga konsumen lebih memilih metode interaksi yang tidak mengharuskan kontak fisik. Paguyuban Pengusaha Kecil dan Menengah (PPKM) Kab.Bandung merupakan paguyuban yang menaungi UMKM di wilayah kabupaten Bandung. Dalam masa pandemi, UMKM binaan kalah bersaing dalam penjualan online yang sudah ada, karena desain produk dan branding yang kurang menarik, atau ‘kekinian’. Beberapa masalah yang berhasil diidentifikasi oleh PPKM adalah kemasan produk para anggota UMKM yang dikemas dengan biasa saja tidak memberikan ciri khas produknya sehingga kurang menarik dimata konsumen, logo dan merk produk UMKM yang minimalis dan alakadarnya juga dinilai merupakan permasalahan dalam penjualan produk.Untuk itu kegiatan pengabdian kepada masyarakat kali ini bekerjasama dengan PPKM untuk membantu permasalahan dengan melakukan rebranding produk secara digital dan pembangunan aplikasi kelola redesain kemasan produk UMKM binaan PPKM.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
Copyright Notice
An author who publishes in the Charity agrees to the following terms:
- Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- Author is able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
Read more about the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Licence here: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
Information
Notice about change in the copyright policy of the journal 'Charity' : "From Vol 1, No.1 onwards the copyright of the article published in the journal 'Charity' will be retained by the author"
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.