WORKSHOP KOMUNIKASI VISUAL DENGAN BURUNG INDONESIA UNTUK MENDUKUNG PROGRAM LOKAL UMKM DAN EKO-WISATA
DOI:
https://doi.org/10.25124/charity.v6i1a.5909Abstract
Perkembangan teknologi digital yang semakin pesat membuka peluang di berbagai sektor, salah satunya adalah wisata alam. Melibatkan pihak-pihak yang menjamin kegiatan promosi wisata alam yang bertanggung jawab dan terarah sangat diperlukan. Maka itu, Burung Indonesia dan Karang Taruna Desa Sugihmukti, Ciwidey, Jawa Barat saat ini sedang mengembangkan rencana ramah lingkungan untuk mempromosikan ekowisata baru di kawasan perhutanan sosial seluas 1.200 hektar sebagai bagian dari program pemerintah Indonesia selama 35 tahun. Untuk memiliki pendekatan promosi yang unik, para dosen Desain Komunikasi Visual, Universitas Sampoerna ingin memperkenalkan kepada mereka alat-alat Media Baru yang dapat mendukung kegiatan promosi mereka terutama dalam situasi COVID-19. Dalam kegiatan ini, seluruh agenda yang direncanakan terlaksana dengan antusiasme partisipan yang sangat baik. Agenda tersebut adalah memperkenalkan teknologi mesin cetak 3-Dimensi, perangkat Virtual Reality dan kamera 360 derajat. Ada pun aktivitas yang dilakukan dalam bentuk loka karya bertema pengenalan Prinsip Komunikasi Visual bersamaan dengan kegiatan aplikatif menggunakan aplikasi Canva. Kegiatan dilaksanakan dalam mode hybrid, dimana dosen dari program studi atau fakultas lain dapat menyaksikan kegiatan loka karya ini secara online.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
Copyright Notice
An author who publishes in the Charity agrees to the following terms:
- Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- Author is able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
Read more about the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Licence here: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
Information
Notice about change in the copyright policy of the journal 'Charity' : "From Vol 1, No.1 onwards the copyright of the article published in the journal 'Charity' will be retained by the author"
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.