HIBAH FOTO PRODUK AND BEVERAGE IKABOGA INDONESIA
Fotografi Produk, Hibah, IKABOGA, Food and Beverage
Keywords:
Fotografi Produk, Hibah, IKABOGA, Food and BeverageAbstract
Internet telah berkembang menjadi media promosi yang memegang peranan penting saat ini. Ini karena informasi produk dapat dibagikan ke semua tujuan tanpa batas. Informasi produk dapat dengan mudah dikenali dan diketahui oleh masyarakat umum. Foto Produk adalah salah satu pendukung alat promosi ini, yang digunakan untuk menunjukkan pemasaran produk yang sukses. Foto produk yang baik dan menarik dapat menambah nilai saat memperkenalkan produk dan jasa ke target pasar. Beberapa UMKM yang sudah aktif, seperti salah satu UMKM yang didukung oleh IKABOGA, belum melakukannya dengan baik. Permasalahan dalam kegiatan periklanan adalah kurangnya foto produk yang jelas, yang membuat konsumen tidak dapat mengakses detail. Desain iklan yang baik membantu usaha kecil untuk memasarkan produk mereka secara luas di internet. Hal ini dapat mendukung produksi materi promosi untuk usaha kecil dan menengah dengan membuat foto produk yang baik". Aplikasi ini membantu UMKM untuk memahami berbagai produk yang ditawarkan. Misalnya produk makanan dan minuman. Oleh karena itu, pengabdian masyarakat ini disebut ‘HIBAH Foto Produk Food & Beverege IKABOGA Indonesia.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
Copyright Notice
An author who publishes in the Charity agrees to the following terms:
- Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- Author is able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
Read more about the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Licence here: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
Information
Notice about change in the copyright policy of the journal 'Charity' : "From Vol 1, No.1 onwards the copyright of the article published in the journal 'Charity' will be retained by the author"
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.