ANALISIS GAYA KOMUNIKASI PEMASARAN ONLINE DAN PENGEMBANGAN INFRASTRUKTUR E-COMMERCE TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN

  • Ana Ramadhayanti Universitas Bina Sarana Informatika

Abstract

The  ease  of  online  shopping transactions  makes  every  person  always  spend time  on the  sidelines of doing the activities of this one both women and men. The ease of shopping online is certainlyinseparable from e-commerce infrastructure in it and of course the role of customer service in communicating with consumers. In some cases there  have  been  complaints  from  consumers  related  to  the  online  shopping  system,  both  from  the  comments column that tells consumers' disappointment about the products purchased. Therefore, researching more about online shopping, the researchers want to know more about what online communication styles and e-commerce infrastructure have an effect on purchasing decisions. This research method uses a type of quantitative research by collecting data through questionnaires and calculations using SPSS (Statistical Product and Service Solutions). Based  on  the  results  of  the  study,  it  was  found  that  between  variables  have  an  influence  namely  e-commerce Infrastructure Development (X2) influences the Purchasing Decision, and the Online Communication Style (X1) influences the Buying Decision (Y).


Keywords—Infrastructure, Electronic Commerce, Communication Style, Deciding to Buy


Abstrak


Kemudahan  transaksi  berbelanja  online  membuat  setaip  orang selalu  meluangkan  waktu  disela-sela  kesibukan untuk  melakukan  akftivitas  yang  satu  ini  baik  wanita  maupun  pria.  Kemudahan  dalam  berbelanja  online  tentu tidak  lepas  dari Infrastruktur e-commerce yang  ada  didalamnya  serta  tentu  peran customer  servicedalam berkomunikasi dengan konsumen. Dalam beberapa kasus terdapat keluhan dari konsumen terkait dengan system belanja online, baik dari kolom komentar yang menuturkan kekecewaan konsumen terhadap produk yang dibeli. Oleh sebab itu meneliti lebih jauh seputar belanja online, maka peneliti ingin mengetahui lebih dalam lagi apakah gaya  komunikasi  online  dan Infrastruktur e-commerce berpengaruh  dalam  keputusan  pembelian.  Metode penelitian inimemakai jenis penelitian kuantitatif dengan pengumpulan data melalui kuesioner serta perhitungan menggunakan  SPSS  (Statistical  Product  and  Service  Solutions).  Berdasarkan  dari  hasil  penelitian  didapatkan antar  variabel  memiliki  pengaruh yakni  Pengembangan  Infrastruktur e-commerce(X2)  berpengaruh  terhadap Keputusan Pembelian, dan Gaya Komunikasi Online  (X1) berpengaruh terhadap Keputusan Membeli(Y).


Kata Kunci—Infrastruktur,Perdagangan Eletronik,Gaya Komunikasi, Memutuskan Membeli

Downloads

Download data is not yet available.
Published
2019-12-31
How to Cite
RAMADHAYANTI, Ana. ANALISIS GAYA KOMUNIKASI PEMASARAN ONLINE DAN PENGEMBANGAN INFRASTRUKTUR E-COMMERCE TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN. Jurnal Manajemen Indonesia, [S.l.], v. 19, n. 3, p. 216-229, dec. 2019. ISSN 2502-3713. Available at: <//journals.telkomuniversity.ac.id/ijm/article/view/2410>. Date accessed: 19 mar. 2024. doi: https://doi.org/10.25124/jmi.v19i3.2410.