Adanya pandemic Covid-19 memaksa penyelenggara pendidikan melakukan pembelajaran online untuk mencegah penularan penyakit di sekolah. Namun penyelenggaraan pembelajaran online memiliki tantangannya sendiri salah satunya adalah sulitnya menjaga keterlibatan (engagement) siswa dalam proses pembelajaran. Salah satu upaya yang dapat dilakukan untuk menjaga keterlibatan siswa adalah dengan menyajikan pembelajaran dalam bentuk video pembelajaran yang menarik. Atas dasar tersebut, pelatihan pembuatan video pembelajaran di SMP Pajajaran 1 dilakukan. Dampak pembelajaran melalui video animasi diukur untuk melihat ada tidaknya peningkatan keterlibatan peserta didik dalam proses pembelajaran.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
Copyright Notice
An author who publishes in the Charity agrees to the following terms:
Read more about the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Licence here: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
Information
Notice about change in the copyright policy of the journal 'Charity' : "From Vol 1, No.1 onwards the copyright of the article published in the journal 'Charity' will be retained by the author"
Privacy Statement
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.